מאבק על קולות חב"ד: בש"ס חתמו על מסמך התחייבות

    איתי גדסי No Comments on מאבק על קולות חב"ד: בש"ס חתמו על מסמך התחייבות

    לראשונה בהיסטוריה הפוליטית: כל חברי הכנסת של ש"ס חתמו בעיתוני חב"ד על התחייבות ל"שלושת השלמויות" | גורם בחב"ד: "הצבעה לש"ס היא ללא ספק הרצון של הרבי בשמירה על הארץ"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאבק על השטח ועל כל קול במגזר החרדי נמשך כל העת והפעם תורה של סיעת ש"ס לעשות היסטוריה כדי לגרום לכמה שיותר חסידי חב"ד להצביע להם: לראשונה אי-פעם חתמו כלל חברי מפלגה על הצהרת נאמנות לחסידי חב"ד בדבר השמירה על "שלושת השלמויות" שהיו כה חשובות לרבי מליובאוויטש ושהן אבן הבוחן של החסידים בקלפי: שלימות התורה, שלימות העם ושלימות הארץ.

    נוסף למודעה עליה חתם דרעי בשבוע שעבר, במודעות שיפורסמו מחר בעיתוני חב"ד יהיו חתומים כל הח"כים בעשיריה הראשונה – מרגי, בן צור, מלכיאלי, ביטון, ארבל, אזולאי, אבוטבול, בוסו וטייב.

    בש"ס מתהדרים גם בעובדה שהם המפלגה היחידה שכל חבריה חתמו על מסמך כזה, בעוד שאר המפלגות לא יכולות ולא יוכלו לעשות זאת. "חלקים מ'דגל התורה' שרצה יחד ב'יהדות התורה' לא יחתומו על מסמך כז" אומרים בש"ס, ומוסיפים: "גם מפלגת 'הבית היהודי' שמנסה לשכנע את החסידים להצביע להם לא עשתה זאת ולא בטוח שכל חבריה, שלפחות אחד מהם מזדהה עם הרפורמים יעשה זאת ויחתום על מסמך המדבר על גיור כהלכה".

    במסמך נכתב: "אנו, כלל חברי תנועת ש"ס, מצהירים בזה לעמוד בגאון ולשמור בכל תוקף ובכל משמר על "שלשת השלמויות" המקודשות עליהן נלחם בכל עוז כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש; נמשיך לעמוד בעוז לימין עולם התורה והשליחות, לשמור, לחזק, לבצר ולהעצים את לומדיה ושלוחי הרבי; לשמור על כללי ההלכה בהתאם לאורח החיים החרדי; להגביר את התקציבים למוסדות התורה ולהדוף כל ניסיון להצר את גיבורי החיל".

    במכתב ההתחייבות נכתב עוד: "לא נאפשר שום פרצה בחומות היהדות, נעמוד בכל תוקף נגד גזירת 'מיהו יהודי' ונפעל לחוקק את פסקת ההתגברות שתסיר את גזירת הגיור".

    באשר לשלימות הארץ הם הוסיפו: "נמשיך לחזק את ההתיישבות בארץ הקודש ולהגביר תקציבים לתועלת מפעל חשוב זה ונעמוד כחומה בצורה מול כל ניסיון לפגוע ביושבי ארץ הקודש. תנועת ש"ס תמכה ותומכת בהחלת הריבונות ומתנגדת התנגדות נחרצת להקמת מדינת טרור פלסטינית". לסיום, הם מבטיחים: "נמשיך להיות 'המפלגה החרדית ביותר' כרצון קודשו של הרבי וכפי שהוכחנו במערכות הבחירות האחרונות במעשים ולא רק בדיבורים – ולהוביל בגאון את גוש הימין".

    גורם בחב"ד אמר כי מדובר בפצצה של ממש, שכן ש"ס הופכת בכך לאופציה ראויה עבור חסידי חב"ד. לדבריו : "ש"ס תלך בוודאות לגוש הימין כי היא הקימה ומשמרת אותו. הצבעה עבורם היא גם הצבעה וודאית, בעקיפין, לבנימין נתניהו. הצבעה לש"ס היא ללא ספק הרצון של הרבי בשמירה על הארץ, התורה והעם. לא לחינם יש סחף אדיר בחב"ד לכיוון ש"ס, רבים מבינים שבחירה בנבחרת שלהם אינה בדיעבד – אלא לכתחילה".

    יצויין כי בעבר היה נתק בין ש"ס לחב"ד, אך בעשוק האחרון חלה התקרבות כאשר ש"ס הפכה להיות חלק אינטגרלי ממחנה הימין ונאבקת בכל מתווה מדיני למסירת שטחים מארץ ישראל, מעשה שעלול לסכן את חייהם של מיליוני יהודים.



    0 תגובות